web analytics
May 6, 2016 / 28 Nisan, 5776

Posts Tagged ‘media’

Erdogan Govt Seizes Turkey’s Biggest-Selling Newspaper

Saturday, March 5th, 2016

The White House has called on the Turkish government to “ensure full respect for due process and equal treatment under law” after riot police seized the offices of one of the largest newspapers in Turkey on Friday.

The violent crackdown is the latest in a series of moves over the past few years in the AKP government’s effort to control the media in Turkey. Although a member of NATO, Turkey has often behaved more like a member of the Arab League in its dealings with journalists and freedom of the press.

Police forced reporters out of their offices, beating some of them, while firing tear gas and water cannon on protesting readers as they forced open the gates to the building where Zaman and Today’s Zaman newspapers are headquartered.

“This is the latest in a series of troubling judicial and law enforcement actions taken by the Turkish government targeting media outlets and others critical of it,” White House said in a statement on Friday.

The paper’s Saturday edition defiantly warned “Yesterday marked one of the darkest days in the history of Turkish press” in its Saturday edition. Later in the day police used rubber bullets along with the tear gas this time to disperse a new protest. Demonstrators shouted in response, “Free press cannot be silenced!” An AFP photographer at the scene reported to Yahoo! the chaos involved some 500 protesters.

Sevgi Akarcesme, editor-in-chief of the paper’s English language ‘Today’s Zaman,’ tweeted on Saturday that all the Internet connections to the newspaper office were cut. “We are not able to work anymore,” she wrote.

The new administrators on Saturday fired Zaman’s editor-in-chief Abdulhamit Bilici, media reports said.

The Istanbul Sixth Criminal Court of Peace ordered the confiscation of the newspaper’s offices after a petition by the Istanbul Chief Public Prosecutor’s Office.

The court had appointed trustees to seize control of the Feza Media Group, which includes the Zaman daily, as well as Today’s Zaman daily and the Cihan news agency.

All are alleged to belong to the U.S.-based preacher Fettulah Gulen, a former friend who became a rival-in-exile, bitterly opposed by President Recep Tayyip Erdogan and his ruling AK Party.

Two days before parliamentary elections last November, Turkish courts also appointed trustees to Koza Ipek Media Holding, effectively seizing two newspapers, two TV channels and a radio channel. This week the trustees bankrupted the papers and shut them down.

The moves came just two days in advance of a visit to Brussels by Prime Minister Ahmet Davutoglu for a pivotal meeting with European Union leaders. Turkey has for years been trying to secure membership in the European body.

Davutoglu dismissed questions over the seizure while on an official visit to Iran, denying any government connection. “They are certainly not political but [rather] legal processes,” he said in a statement carried by Turkish television. “Turkey is a state governed by rule of law… It is out of the question for either me or any of my colleagues to interfere in this process.”

But he then warned in a clear reference to the Gulen movement, “We should not shut our eyes to … a parallel structure within the state using the press and other tools [to promote its agenda.]” Ankara has accused Gulen of seeking to overthrow the government via what it refers to as the Fethullahci Terror Organisation/Parallel State Structure (FeTO/PDY).

In response, Davutoglu received his own polite caution in a statement by the European Union, with whom he is expected to meet in Brussels on Monday.

“The EU has repeatedly stressed that Turkey, as (an EU) candidate country, needs to respect and promote high democratic standards and practices, including freedom of the media,” the EU’s diplomatic service said in a statement.

Jewish Press News Briefs

Survey: Most Israeli Jews Believe Media Are Left-Biased

Friday, October 23rd, 2015

(JNi.media) New Wave Research, an Israeli member of Nielsen International, a worldwide leader in market research, information, and data analysis, was hired by Israeli financial magazine Globes to determine what Israeli information consumers think about their communications media.

The question posed to the 500 adult Israeli Jews was: In your opinion, is the manner in which Israeli media reports on different security events in the last few weeks right-biased, left biased, or unbiased? The answers were:

Very right-biased………………2%

Right-biased…………………..15%

Very left-biased……………….18%

Left-biased…………………..….32%

Not biased at all……………..33%

Globes’ Li-or Averbach tweeted the results, and one of the insights he received was that while the results may or may not represent the reality of media reports in Israel, they do represent with eerie accuracy the political division between right and left in Israel. About 50% of adult Jews have voted for right-wing parties, and they also typically believe the media are left-biased. About 33% of the Jewish vote went to center parties — whose voters are not as irked by the notion of media biases. And, finally, about 17% of Israeli Jews are dyed in the wool leftists — feeling that they’re surrounded by right-leaning media.

JNi.Media

A Sign of Desperation: Iran Claims Syria Killed Israeli Soldiers

Sunday, August 30th, 2015

It appears that Iran soon will put the Brooklyn Bridge on sale.

The regime’s Fars News Agency, whose previous journalistic scoops include Iran’s having found a cure for cancer, has reported that Syrian war planes killed three Israeli and Jordanian officers in a supposed air raid on Al Nusra forces in Dara’a.

The need to release such a report to boost morale is a sign that the Iranian-backed regime of Bashar al-Assad is in bad shape.

The same report boasted:

In similar operations on Friday, over 100 militants of al-Nusra Front were killed in the Syrian fighter jets’ operations in Dara’a.

The sources said that, over 100 terrorists, most of them from al-Nusra Front, were killed in a series of army airstrikes that targeted their gatherings in Dael town in the countryside of the southern Dara’a city.

If the story were true, it would be a public admission that Syria broke a 48-hour ceasefire, which collapsed before its Saturday expiration date with clashes in three cities, including two that have been surrounded by an alliance of rebels and Al Nusra, linked with Al Qaeda.

The third city is on the Syrian-Lebanese border.

With nearly a quarter of million people killed and half of Syria’s population displaced in the four-year-old conflict, Iranian soldiers are fighting alongside Assad’s forces in a do-or-die attempt to keep him in power.

As for the report of Israelis being killed, there is absolutely no chance that an Israeli soldier would be killed in action without the country knowing about it.

Tzvi Ben-Gedalyahu

Jerusalem Arabs Arrested for Brutally Beating Religious Jewish Couple

Monday, August 3rd, 2015

This is the news that the establishment media don’t want you to read because it interferes with their hate-fest against religious Jews and “settlers.”

Indictments have been filed against six Jerusalem Arabs whom police arrested for assaulting a Hareidi man and a religious couple in the Talpiot neighborhood.

The Hareidi Kikar Shabbat website published the report, but Israel’s left-leaning media, which like to wear their bleeding hearts on the public’s shoulders, were silent.

They continue to berate the entire religious community and the “settler movement” for last week’s arson-murder that everyone assumes was carried out by “hilltop youth” because the word “revenge” was scribbled in Hebrew on the wall of one of two houses in the heart of the Samarian village of Duma, that were attacked with Molotov cocktails and set on fire.

The same media were not interested in reporting that six Arabs, including three minors, used brass knuckles, a knife and a club to assault religious Jews. The language of the Hareidi website that reported the attack used a Hebrew expression that might have been “clean language” for sexual molestation of the young woman, but this has not been confirmed.

Three Jerusalem Arabs with the same last name and ages 19, 20 and 22, along with three minors aged 16 and 17, were indicted for two separate attacks.

They appeared at the Armon NaNatziv walkway in Talpiot and spotted a man, who appeared to be Hareidi, looking towards the Temple Mount.

They mocked him and then struck him with brass knuckles and a knife, leaving him bleeding.  The man was hospitalized and required stitches.

The next day, the attackers appeared at the same spot and started up a conversation with a young religious couple.

They told the man to stay where he was and that the girl should go with them, saying they would give her back to him after 10 minutes.

The Arab attackers stopped the women from trying to call the police and assaulted her and the young man. They knocked his kippa off his head and attacked them both with brass knuckles. The girl began reciting the “shema” prayer that Jews say when facing probable death.

The man was knocked on the ground and lost consciousness momentarily. He suffered a broken nose, and the woman suffered cuts and bruises on her head and shoulders.

Tzvi Ben-Gedalyahu

Orange to Pay ‘Partner’ $50 million for Studying Damage from BDS Fiasco

Tuesday, June 30th, 2015

The French-based Orange telecom company has agreed to pay Israeli-based Partner Communications $45 million for a study of damage caused by the fiasco two months ago caused by Orange CEO’s comments that he would like to get rid of Partner.

The agreement also allows Orange to terminate the Brand Licensing Agreement during a one-year period if Partner does not cut off ties first in the 12 months beforehand. If Partner exercises its right to end the connection, it will cost the company an additional $56 million.

The funding for the study also covers expenses Partner incurred to deal with the fallout from Orange CEO Stephane Richard’s remarks in Cairo, where he said:

Believe me I would cancel the contract tomorrow if I could… I know that it is a sensitive issue here in Egypt, but not only in Egypt … We want to be one of the trustful partners of all Arab countries.

Previous protests by the BDS movement have tried to pressure Orange to cut its ties with Israel. There always is the possibility that a company is faking reasons its pull out of Israel or Judea and Samaria. BDS charges Partner with the sin of erecting approximately 100 antennas on “Palestinian land.”

Everyone has jumped to conclusions that Richard was succumbing to BDS, and even the new agreement has been met with suspicions that Orange simply is trying to diplomatically cooperate with BDS under the cover of deal that seems to be “strictly business.”

It delights the media, left-wing and right-wing alike, to celebrate or bemoan a BDS victory, but sometimes it is poppycock.

Richard, despite his remarks that obviously pander to Arabs, has claimed there is a legitimate business reason for wanting to end the arrangement with Partner. Israel is the only country in the world where a local company uses the Orange brand but is not part of the French conglomerate. Partner reportedly simply pays Orange approximately $4 million for the right use the Orange name. It is a tiny sum for the French conglomerate.

The new agreement and funding by Orange gives the Partner to examine how much damage, if any, was caused by the blow-up following Richard’s remarks and what would be involved in trying to come up with a brand name instead of Orange.

Richard’s comments provoked so much excitement that Richard even flew into Israel, met with Prime Minister Binyamin Netanyahu, expressed his love for Israel and said he opposed boycotts.

The fact is that Orange is invested in Israel and operates a technological hothouse.

In addition, Partner told The JewishPress.com that when the Israel firm started its own innovations laboratory two years ago, Orange asked to participate. it was rejected because the Partner investment recruited people to participate but did not take any outside funding. However, the Orange’s interest spurred it to start up its own independent research lab.

Despite the plain wording of today’s press release in the new Partner-Orange arrangement, several media outlets mis-reported that “Orange, Partner Communications sign deal to end brand agreement” (Indian Times”) and that “Orange to end license deal with Partners Comms.” (CBS Marketwatch).

Unless the whole arrangement is an expensive ruse to bury BDS, which is quite fanciful, BDS can crawl back into its hole.

This is not the first time a company has moved operations due to business considerations but allegedly because of BDS.

SodaStream pulled out of Maaleh Adumim, east of Jerusalem, this year after completion of its new and more modern factory in the Negev, five minutes from the new extension of the high-speed Highway 6 (Kvish) highway that makes it a lot closer to Ben Gurion Airport.

Tzvi Ben-Gedalyahu

The Last of the Flotillas

Monday, June 29th, 2015

The flotilla stunt has sunk.

This morning’s end to the latest maritime Vaudeville act by a motley collection of anarchists, anti-Israel activists including an Arab Knesset Member, leftists and bored people looking for adventure may be the last attempt to break the Israel blockade to prevent terrorists and weapons from reaching Gaza by sea.

International media have not been able to whip up much anti-Israel rhetoric in their news dispatches of the peaceful takeover of the Marianne and the apparent U-turn by three other boats in the flotilla.

The voyage of the Marianne may have been the best thing for Israel since earlier this month when Hamas fired a Kassam rocket at Israeli civilians but saw it fall short of its mark and explode on a house in Gaza.

The only real success of Hamas, and the entire Palestinian Authority, has been to turn self-defeat into a principle.

Pro-Hamas activists have been trying to break the maritime blockade for more than six years, but their main aim has been to fuel the anti-Israeli media with stories about how the Israeli army is stopping good Samaritans from trying to save Gazans caught in a humanitarian crisis caused by the presumably heartless land blockade by Israel.

The establishment media finally has broken under the weight of the lies in claims by anti-Zionists.

Israel’s land “blockade” on Gaza barely exists anymore, except from Egypt, which has punished Hamas over and over by shutting down the Rafah crossing.

The maritime blockade has been upheld by none other than the United Nations, which investigated the clash on the May 2010 Mavi Mamara ship that was organized and led by Turkish-based terrorists of the IHH organization.

The U.N. report managed to criticize the IDF for using excessive force but upheld the maritime embargo as legal.

Flotilla activists have known ever since then that attacking Israeli soldiers, as the terrorist did with iron clubs on the Mavi Mamara, is going to be met with necessary force.

The crew and passengers on the Marianne did not raise a hand. The Navy commandeered the boat and took it to the port of Ashdod, where the foreigners will be deported and the Israelis will return home, with or without being arrested.

Passengers on the other boats deported themselves by choice when they decided not to follow the example of the Marianne, whose activists have set a precedent not resort to violence.

That will make it more difficult for future flotilla activists to start up with the Navy, which under any circumstances is going to win the battle.

The activists’ hope that the media would treat them as little Davids fighting a monstrous Goliath disappeared like a ship in the middle of the night.

Hamas’ open corruption and barbaric force against anyone who opposes it have torn the sails out of lies that the miserable lives of Arabs in Gaza are due to anyone or anything except Hamas.

Reuters reported the takeover of the Marianne factually and dryly, except for referring to Gaza as “the blockaded Palestinian territory,” unless it meant blockaded by Egypt.

The Associated Press was even briefer in its report.

BBC and NBC also were factual and objective in their dispatches.

The flotilla has wasted more tens for thousands of dollars. There always will be other do-good haters willing to shell out more money for another failure.

Let’em go for broke.

Tzvi Ben-Gedalyahu

Bennett Looks for Attention with Appeal to World to Recognize Golan

Monday, June 8th, 2015

Bayit Yehudi (Jewish Home) chairman Naftali Bennett called on the world to recognize Israel’s sovereignty over the Golan Heights in speech to the annual Herzliya Conference on Sunday.

Israel annexed the strategic and water-rich Golan in 1981, but many foreign media articles are preceded with the dateline “Golan Heights, Occupied Territories.”

Bennett’s initiative might be the first small step towards what is going to be an eventual reality. As Syria falls apart, the idea of handing over the Golan to Bashar Al-Assad doesn’t even enter the imagination of Secretary of State John Kerry.

However, Bennett’s call for recognition was welcomed with a resounding thud by foreign media, such as AFP, whose first words in its report were “Far-right Israeli minister.” The description is outlandish, if not libelous, unless the same news agency were to call Labor party chairman Yitzchak Herzog “far-left.”

Bennett said yesterday:

I call on the international community… to recognize Israel’s sovereignty over the Golan…. I understand that there is a disagreement on Judaea and Samaria, what the world calls the West Bank. I understand that on this we shall agree to disagree.

But the Golan, to ban agricultural exports from the Golan? Where is the logic, where is your morality? Who would you like us to give the Golan Heights to? To Assad? To Al-Nusra Front? To the Islamic State group? To Hezbollah?

There is a consensus among Israelis that the Golan Heights should remain in Israel. The 20,000 Jews in the Golan Heights make up 50 percent of the population, the other half being Druze, approximately half of whom live in the city of Majdal Shams.

Prime Minister Netanyahu took the air out of Bennett’s Bayit Yehudi party, which in the early stages of the election was polled to win 16 seats in the Knesset. By Election Day, the number was down to 12, the same it had in the previous government.

The day after the election, Netanyahu’s frantic call for Jews to vote had reduced the party’s strength to eight.

Bennett is not making the mistake of previous nationals religious parties to become a party of “Yesha,” the acronym for the Council of Jewish Communities in Judea and Samaria.

He is trying to shed the party of the stigma that nationalists must be religious. Secular Knesset Member Ayelet Shaked was at the top of the heap in the elections and won the prize of Justice Minister.

Now Bennett needs even broader support in Israel to strengthen his position in the government, and his call on the world to recognize the Golan was more for local consumption than any expectation that the United Nations or even the Obama administration will admit to the truth.

Tzvi Ben-Gedalyahu

Printed from: http://www.jewishpress.com/news/breaking-news/bennett-looks-for-attention-with-appeal-to-world-to-recognize-golan/2015/06/08/

Scan this QR code to visit this page online: