web analytics
June 30, 2016 / 24 Sivan, 5776

Posts Tagged ‘CAMERA’

False Pictures Fill Palestinian Authority Report to World Health Organization

Friday, June 3rd, 2016

By Jonathan Benedek/TPS

Jerusalem (TPS) – The World Health Organization report in May warning of the “mental, physical, and environmental health” of Palestinian Authority Arabs under Israeli control is facing a wave of criticism from Israeli officials who are challenging the report’s accuracy and objectivity. The WHO conference also earned scrutiny from watchdog groups who pointed out that a Palestinian Authority report submitted to the UN health organization is riddled with false captions to photos accusing Israel of wrongdoing.

“Instead of compiling a professional and objective report, the WHO is being used by those whose only interest is to harm the State of Israel,” said Danny Danon, Israel’s ambassador to the UN. “They are doing so even when this means that they are creating alternative reality and disseminating vicious lies.”

That type of alternate reality was depicted in a report submitted to WHO by the Palestinian Authority Ministry of Health in which several photographs contained captions with false descriptions, many of which were detailed in a post by the watchdog organization CAMERA (Committee for Accuracy in Middle East Reporting in America).

The Palestinian Authority report also speculated on outlandish accusations against Israel, suggesting Israel freezes the bodies of Arab terrorists in order to obscure “whether the deceased individual’s organs have been stolen.” The Palestinian Authority health ministry also wondered – citing a “widespread belief among Palestinians” and a report in the former Soviet mouthpiece Pravda – whether “Israel has injected prisoners with carcinogenic viruses.”

The 59-page Palestinian Authority report is filled with pictures falsely captioned to assert Israeli violations of “Palestinian” rights.

In a section where the PA Ministry of Health accuses Israel of attacking Palestinian Authority medical staff and hospitals, the report includes a photograph of an Israeli soldier in an ambulance. The caption describes the image as “Israeli occupation soldiers search the interior of a Palestinian ambulance.” However, the image – actually of an IDF ambulance – is carefully cropped to exclude the Star of David icon as much as possible. Only the top pinpoint of the Jewish symbol is exposed at the bottom of the photograph, revealing the ambulance to be Israeli.

The significance of the photograph and its false caption relates to its possible influence in the crafting of WHO’s report, which was proposed by the Kuwaiti delegation on behalf of the Arab Group and the Palestinian Authority. The report’s final version calls for the Director-General to make recommendations for improving health conditions of Palestinian Palestinian Authority Arabs with focus on a number of areas including “incidents of delay or denial of ambulance service.”

There were several other instances in which the PA’s Ministry of Health included photographs with fallacious captions, as documented in the CAMERA report and the pro-Israel blog Isreallycool.

The caption in one picture describes a scenario in which “settlers attack a Palestinian child while being observed by Israeli occupation forces.” However, in the photograph, which was taken by a photographer for Agence France Presse and belongs to Getty Images, it is actually an Israeli child being pulled by Israeli security forces from Jewish residents of the Samarian outpost of Havat Gilad. There are no Arabs in the picture.

In another instance, a fictional image of a potential strike on Iranian nuclear facilities by an Israeli M-15 was described in the report as a photograph of an Israeli aerial attack on Gaza during Operation Protective Edge in 2014. The mountainous background of the image, created by The Aviationist blog’s Al Clark, depicts a geographic region that contrasts with the flatlands of the Gaza Strip.

Neither the World Health Organization nor the Palestinian Authority Ministry of Health returned TPS’s requests for comment on the apparently false information in the Palestinian Authority report. Ambassador Danon, for his part, remains hopeful and committed to fighting false charges by the Palestinian Authority and others in international organizations like WHO and the UN.

TPS / Tazpit News Agency

What Gets a Foreign Anarchist Up in the Morning? [video]

Monday, January 19th, 2015

The IDF sealed up an abandoned apartment in Hebron today, while foreign left-wing activists and Arabs, with apparently nothing better to do with their time stood around filming the soldiers do their job.

The IDF sealed up this particular abandoned apartment as Arabs were sneaking inside and using it to throw firebombs onto the Jewish owned homes in the Beit Hadassah neighborhood next door, according to a Tazpit report.

Hebron’s Jewish residents also report that European leftists have also been trying to illegally settle inside the abandoned buildings.

But firebombs thrown at Jewish homes simply isn’t enough to get an anti-Israel anarchist out of bed in the morning with his or her camera.

As it happens, one of the Arab-thrown firebombs missed its target two weeks ago, and almost burned down an Arab-owned building, but the fire department was able to put out the blaze in time.

But again, Arabs firebombing Arabs also isn’t enough to get a foreign activist out of bed to film the event.

Apparently only the IDF sealing up a location used for terror attacks will get their ire up.

Jewish Press News Briefs

Settler — US Consulate Altercation Raises Question – Where’s the Video Tape?

Sunday, January 4th, 2015

Friday’s altercation at the settlement of Adei Ad is raising questions as to what actually happened.

According to Settler sources, the Arabs from Turmus Aya brought US Consulate officials close to the entrance to Adei Ad and within the community’s security zone, which begins 50 meters from the community.

The settlers say the Arabs from Turmus Aya are fully aware that they are only allowed into the 50 meter security zone with IDF approval and coordination.

It is definitely known that US Consulate officials did not coordinate their visit with the IDF or Israeli authorities.

The settlers say the Arabs brought the US officials to that point as part of a provocation.

Adei Ad residents who initially saw the vehicles approaching assumed they were Arab vehicles that were seconds away from entering the outpost.

The residents came out and a verbal altercation began with the Arabs who were accompanying the US Consulate officials.

The Israelis claims that during the verbal altercation, two US Consulate security personnel got out of the car and pulled out weapons, specifically a pistol and an M-16 rifle.

If they pulled out guns as the residents of Adei Ad claim, the US personnel perhaps quickly realized their major diplomatic blunder.

At that point, everyone agrees, the US personnel got back into their cars, didn’t wait for the army to show up, and sped off.

They claim the settlers stoned their vehicles.

The US government denies its personnel pulled out any weapons and pointed them at the Israelis.

The most obvious question is, where is the video tape?

The US said they offered video evidence of the event to the Israeli authorities.

But premeditated Arab provocations against settlers, such as this one, are never perpetrated without multiple Arab and left-wing video cameras rolling.

That the Arabs and the leftwing groups haven’t yet released any video to the public, even a heavily edited version, as they often do, is unusual, surprising and even suspicious.

We’re waiting for the video before drawing any conclusions as to what really happened.

Jewish Press News Briefs

New Billboards Target NY Times for Anti-Israel Reporting

Thursday, December 25th, 2014

The CAMERA watchdog organization has posted five new billboards in midtown Manhattan to spread the message of The New York Times’ slanted reportage on Israel.

The organization, officially known as the Committee for Accuracy in Middle East Reporting in America, still posts a billboard opposite the newspaper’s headquarters with a message that reads, “The New York Times Against Israel—All Rant, All Slant, All The Time. Stop The Bias!”

“We are expanding our effort to let the public know, beginning with the newspaper-reading public in New York City, that The Times persists—[and] has even doubled-down—in its long-standing pattern of prejudiced reporting and editorializing when it comes to Israel,” said Andrea Levin, CAMERA’s executive director.

One example of  The New York Times reports that play down terror is last month’s Times’ headline of the barbaric murders a Jerusalem’s Har Nof synagogue.

The original headline stated, “Four Killed in Jerusalem Synagogue Complex,” as if the four victims may have died in the collapse of the building or in a work accident.

“If The Times imagines it can escape scrutiny, it’s quite mistaken. As long as The Times keeps lying about Israel, we’ll keep telling the truth about them,” Levin said.

Tzvi Ben-Gedalyahu

Jews Blamed for Mosque Fire, Report Reveals Electrical Cause

Wednesday, December 17th, 2014

A mosque in the disputed territories town of Mughayer near Ramallah suffered severe fire damage back in November. The word out immediately was that Jews were responsible. Not just any Jews, of course, but those evil extremist “settlers.”

The mayor of Mughayer, Faraj al-Nassan, told the Associated Press that the Jews were to blame for the fire.

“Only Jewish settlers would do this,” he said.

He neglected to mention any other possibility, including the actual one, the electrical malfunction of a space heater.

Nassan made the statement to the AP, which dutifully reported it, and then the unverified rumor ossified firmly into fact, showing up in dozens of media sources throughout the world.

Yahoo! News posted an AP photograph of an Arab man holding a heavily burned Quran, describing the fire as having resulted from “an attack” against the mosque which “ignited a fire that destroyed its first floor.” The Yahoo! caption included the village’s mayor “blaming Jewish settlers for the attack.”

It wasn’t only an understandably distraught town mayor who blamed the Jews. Reports from villagers blaming Jews were not mere suppositions, they were stated as fact.

The fire in Mughayer took place during a spate of terrorist attacks against Israelis. Many media outlets happily invoked a standard trope known as the “cycle of violence,” where harm to anyone or anything on both sides are presented as similarly motivated acts of hatred.

But as the Committee for Accuracy in Middle East Reporting in America (CAMERA) revealed on Tuesday, Dec. 16, an investigation of the Mughayer mosque fire conducted by Israeli firefighters determined that “the cause was actually an electrical malfunction.”

The day of the fire, the far-left and popular Israeli paper Haaretz reported that local Arabs “claimed that the mosque had been set ablaze by arsonists from a nearby Jewish settlement.”

Haaretz has since put out a story acknowledging the new evidence, “Mosque blaze was electrical fire, not arson, firefighters say.

CAMERA’s report provides examples of news outlets which attributed the blame for the fire on “Jewish settlers.” It also describes its efforts to provide to those outlets the results of the investigation, and the determination that there were “no traces of flammable materials or liquids, nor was any racist graffiti found at the scene. The electric fire is believed to have been caused by a space heater. The second floor of the mosque suffered extensive damage.”

Some of those outlets have since issued corrections, such as Haaretz and the AP.  Others have remained silent in the face of proof that they provided their readers with a false indictment of Jews based on no hard evidence. Those include Agence-France Presse, the Los Angeles Times and Reuters.

Lori Lowenthal Marcus

Empty Calif. BDS Vote Triggers Neutrality Reminder: Israel Wins

Friday, December 12th, 2014

The big news coming out of the west coast this week seems bad for Israel. If you listen to or read the news as most people do, the gist of the story was that the University of California voted to join the anti-Israel BDS (Boycott, Divest from and Sanction Israel) movement.

What actually happened was that 65 percent of the voting members of the union representing the teaching assistants, readers and tutors and other student-workers at the University of California voted to join the national BDS movement.

That union, the UAW 2865, has more than 13,000 members. Fewer than 2,200 voted. That’s less than 17 percent of the total membership which voted, and of that number, only 65 percent voted in favor of the resolution. That means only 11 percent of the UAW 2865 membership voted to join the BDS movement. And that’s in California!

Still, it was a democratic election and the Resolution passed.

What exactly does the UAW 2856 BDS Resolution entail? Will Israeli academics no longer be permitted to speak at UC schools? Will Israelis be barred from attending UC schools? Will SodaStream no longer be used at UC events?

Of the three scenarios posed, only the last one could arguably be an issue under the UAW 2865 BDS Resolution, but it’s unlikely anyone is using SodaStream at UC events anyway.

The Resolution actually does very little. It calls on the University of California to “divest from companies involved in Israeli occupation and apartheid; it calls on the UAW International to do the same; and it calls on “the US government to end military aid to Israel.”

In other words, UAW 2865 BDS Resolution simply allows a group of self-righteous Israel haters to join together to ask the University of California to do something it will not do.

As for the U.S. government heeding the call from this tiny group of rabble-rousers? Not bloody likely. Finally, it is simply astounding that the UAW 2865 International has not already taken the action sought in this Resolution. Shouldn’t the members be sharing their hatred at home, first?

So, really, energy should not be expended worrying about the effects of this BDS resolution.

However, a group of knowledgeable non-profit organizations joined together and asked a very good question: are these teaching assistant and other student-workers permitted to engage in teaching their viewpoint about Israel to the UC students, as the organizers promised to do?

The AMCHA Initiative and 11 other pro-Israel organizations (see the full list at the end of this article) sent a letter to UC PResident Janet Napolitano several months ago, when the UAW 2865 vowed to push for a vote on its BDS Resolution.

In that letter, the pro-Israel organizations refer to a UAW 2865 public pledge:

We have a responsibility as educators to both learn about and teach the social issues of our time, including pressing global struggles such as the struggle of the Palestinian people for liberation from settler-colonialism and apartheid.

Given that pledge, the concerned organizations called on Napolitano to explain how the university system was going to enforce its “UC Regents Policy on Course Content.”

In response, the provost for the university system, Aimée Dorr, explicitly reminded all the university chancellors that the Policy on Course Content prohibits the UAW 2865 graduate student instructors from promoting BDS and anti-Israel propaganda in the classroom.

That policy, Regents Policy 2301, explicitly states: “Misuse of the classroom by, for example, allowing it to be used for political indoctrination, for purposes other than those for which the course was constituted… constitutes misuse of the University as an institution.”

Lori Lowenthal Marcus

NY Times and Haaretz Officially in Cahoots

Tuesday, November 11th, 2014

For those seeking to explain to Americans who don’t know what type of newspaper Haaretz is, in terms of its political orientation and its perspective on lsrael, Israel supporters will typically explain it as the New York Times of Israel. And they don’t mean that as a compliment.

The same is true in the other direction: the New York Times is the Haaretz of the United States.

What this shorthand means is that the two papers are frequently viewed (mostly by their own readers) as the paper of the elite, the intellectuals, the academics. And it also means that the two papers are consistently unflattering to Israel – even at the expense of accuracy – whenever possible.

For abundant examples, just take a visual tour through CAMERA’s website. CAMERA, the Committee for Accuracy in Middle East Reporting in America, has expanded its reach and not only monitors U.S. media sites for inaccuracies regarding Israel, it also monitors the press in Britain, Spain, and now in Israel.

But both leftist papers have been struggling economically over the past several years. One astonishing fact revealed at a CAMERA event held in Jerusalem earlier this week revealed that only 4.8 percent of Israelis read Haaretz – an infinitesimally small number, especially compared to the high regard in which Haaretz holds itself.

So it was less of a shock than it might otherwise have been, but still a surprise to see that the New York Times has now officially teamed up, at least in terms of subscription piggybacking, with Haaretz.

Notices were sent out to those on the New York Times email list offering a special: all New York Times readers can now get a 40 percent discount on a one-year subscription to Haaretz, and the new subscribers will pay only $1 for the first month of the subscription.

In addition to revealing how desperate both papers are for additional subscribers, it is worth noting that even people who only subscribe to online news alerts from the Times received the offer. In other words, it is not a stretch to believe that the Times includes those alert-only subscribers in reporting to advertisers the number of its subscribers, thereby inflating the numbers.

But here’s a question: why would readers of the New York Times want a subscription to Haaretz? They are already receiving all the negatively-slanted information about the Middle East from the Times.

Lori Lowenthal Marcus

Printed from: http://www.jewishpress.com/news/breaking-news/ny-times-and-haaretz-officially-in-cahoots/2014/11/11/

Scan this QR code to visit this page online: