web analytics
January 26, 2015 / 6 Shevat, 5775
 
At a Glance
InDepth
Sponsored Post


Klein: Funding Occupy


Occupy

Veteran Radicals Head Occupy Movement

The so-called leaderless Occupy movement is in fact operating what appears to be a nerve center staffed by professional agitators deeply tied to groups funded by billionaire activist George Soros. The groups, most prominent among them being the Tides Center, have been involved with Occupy since the anti-Wall Street movement’s inception.

The radical connections have been largely missed by the general public. CNN, the only news media outlet to receive exclusive access to Occupy’s alleged headquarters, did not fully identify the activists found running it.

Last week, CNN ran a piece titled “Exclusive: Inside the offices of Occupy Wall Street.” In the piece, CNN quoted activist Han Shan, identifying him only as “a member of Occupy Wall Street’s press relations and direct-action working groups.”

“This is just an office space that a handful of people have tried to make a resource for the Occupy Wall Street movement,” Shan stated. Shan’s radical resume goes far beyond Occupy. He is the former program director for the Tides Center-funded Ruckus Society and an activist with the Tides-funded Adbusters.

Shan was also listed as the contact person for protests outside the 2000 Democratic National Convention. Those protests were sponsored by both Adbusters and Ruckus.

Adbusters magazine is reported to have come up with the Occupy Wall Street idea after Arab Spring protests toppled governments in Egypt, Libya and Tunisia. The Adbusters website serves as a central hub for Occupy’s planning.

Working with the Ruckus Society, Shan was a leader of the 1999 World Trade Organization protests in Seattle that turned violent. Ruckus helped to spark those riots.

Ruckus is directly tied to Occupy. This column previously reported that official direct-action training resources for recent Occupy events include several manuals from the Ruckus Society, which trains radical activists in “direct action” techniques. Ruckus was also listed as a “friend and partner” of the Occupy Days of Action held last month.

Ruckus is funded by the Tides Center, which has been involved in Occupy since the movement’s onset. Another grantee of Tides is the Adbusters magazine. MoveOn.org, which has joined Occupy, is funded by Tides.

Tides functions as a money tunnel where major leftist donors provide large sums that are channeled to hundreds of radical groups. One prominent Tides donor is Soros.

Besides accepting major donations from Tides, Ruckus is also funded directly by Soros’s own Open Society Institute.

Meanwhile, another Occupy staffer loosely identified by CNN is Haywood Carey, who is labeled simply as an Occupy “activist.” Carey, however, was a paid employee of the Change to Win labor federation from 2008 to 2009. The federation is a coalition of four member unions: The International Brotherhood of Teamsters, Service Employees International Union; United Farm Workers and the United Food and Commercial Workers.

In his book Beyond the Fields, labor historian Randy Shaw notes that the groundwork for the founding of Change to Win were laid out by SEIU activist Stephen Lerner. As this journalist was first to report, the tactic of blocking bridges, already used by Occupy Wall Street to hold up the Brooklyn Bridge, was institutionalized by Lerner.

Meanwhile, another professional radical running Occupy not yet fully identified by the news media is Beth Bogart, who has been widely quoted as helping run the movement’s press relations department in New York and other cities.

Not mentioned in most media accounts is that Bogart, formerly known as Beth Bogart Fenton, is co-founder of Fenton Communications. Fenton is an extremist-led outfit that crafts the public relations strategy of Tides grantees. It came under new scrutiny after this reporter published a series of exposés tying it to Occupy Wall Street.

Fenton Communications has been behind the public relations strategy of a who’s who of far-left causes, organizations and activists, from representing Soros himself to Health Care for America Now to crafting strategies for MoveOn.org and a litany of anti-war groups.

NBC Pairs With Controversial Group

NBC-owned television stations in cities across the nation just teamed up with a nonprofit “journalism” group funded by a billionaire husband-and-wife team who not only spent millions campaigning for President Obama but also topped donor lists for groups such as ACORN and MoveOn.org.

The nonprofit, ProPublica, will contribute to the news operations of all NBC owned and operated stations, including those in such cities as Los Angeles, Chicago and Philadelphia, the network announced Monday.

The NBC affiliates will get early access to investigative reports from ProPublica, which describes itself as an “independent, non-profit newsroom that produces investigative journalism in the public interest.”

Also included in the arrangement are local radio stations owned by Comcast, which purchased NBC Universal earlier this year. On its website, ProPublica describes itself as championing the values of the “weak” against the “strong.”

Controversial Harvard professor Henry Louis Gates Jr., a friend of Obama who was embroiled in a national race scandal in 2009, sits on the board of ProPublica.

About the Author: Aaron Klein is a New York Times bestselling author and senior reporter for WND.com. He is also host of an investigative radio program on New York's 970 AM Radio on Sundays from 7 to 9 p.m. Eastern. His website is KleinOnline.com.


If you don't see your comment after publishing it, refresh the page.

Our comments section is intended for meaningful responses and debates in a civilized manner. We ask that you respect the fact that we are a religious Jewish website and avoid inappropriate language at all cost.

If you promote any foreign religions, gods or messiahs, lies about Israel, anti-Semitism, or advocate violence (except against terrorists), your permission to comment may be revoked.

No Responses to “Klein: Funding Occupy”

Comments are closed.

SocialTwist Tell-a-Friend

Current Top Story
Ilana Medar, 18, of Paris, made Aliyah last year.
Jewish Agency Planning for Massive Aliyah of 120,000 French Jews
Latest Indepth Stories
Golan map

Obama’s Syrian policy failures created the current situation in the Golan Heights.

Social Media pic

Our journey begins by attempting to see things differently, only then can we be open to change.

Middle-East-map

Despite Western ‘Conventional Wisdom&PC,’ the Arab/Israeli conflict was never about the Palestinians

Salamon-012315

Confrontation & accountability, proven techniques, might also help dealing with religious terrorists

In fact, wherever you see soldiers in Paris today, you pretty much know you’re near Jewish site

Inspired by the Perek Shira pasuk for “small non-kosher animals” we named the bunny “Rebbetzin Tova”

The abuse following publication proved a cautionary tale: no one followed in Peters’s footsteps

Plainly, there is no guiding hand dictating choices across the board.

How many sites that tell you to check your politics at the door have 10,000 likes?

In this particular case, the issue was whether the Arkansas prison system could prohibit, for security reasons, a devout Muslim’s maintaining a beard of a certain length as a matter of religious practice.

While we recognize the Republican Jewish Coalition is hardly a non-partisan outfit, a snippet from a statement the group released is worthy of note:

“These are good matzah balls,” my aunt Robertine would say, but her sister Irma would counter “No, not compared to Mama’s. They were always so light yet they never fell apart.”

Despite the 2005 Koby Mandell Act no Palestinian implicated in harming an American has been charged

The NY Times suggestion that HaMavesar cropping women from a photo is Israeli censorship is absurd.

Printed from: http://www.jewishpress.com/indepth/columns/aaron-klein/quick-takes-news-you-may-have-missed-3/2011/12/14/

Scan this QR code to visit this page online: