Photo Credit: Pixabay / Dimitris Vetsikas

Russia blocked off access for its citizens to 30 websites worldwide, including two Russian-language Israeli websites, Maariv reported on Wednesday.

The two Israeli websites are Channel 9, a Russian-speaking Israeli television station, and Vesti, a Russian-language news website that belongs to the Yediot Achronot group.

Advertisement



The decision was taken on the day of Russia’s invasion of Ukraine on Feb. 24 but only implemented on Wednesday, according to the report.

Russia passed a law that bans Russian media from distributing information about the Russian military that has not been authorized by government authorities.

Israeli Communications Minister Yoaz Hendel spoke with the CEOs of Channel 9 and the Vesti website, and updated them on Russia’s decision.

Hendel reportedly described the move as “illogical” and “aggressive.”

Yuri Kanovitch, CEO of Channel 9, told Maariv that his channel serves an Israeli audience, adding: “We will continue to make our best professional answer to broadcast to our viewers the most fresh, updated, confirmed and objective information, as we have always done, from the first day of this channel to this very day.”

Advertisement

SHARE
Previous articlePURIM! Living With Hidden Revelation
Next articleSurfside, Florida Elects its First Orthodox Jewish Mayor
www.JNS.org is an independent, non-profit business resource and wire service covering Jewish news and Israel news for Jewish media throughout the English-speaking world.